fiksacja. :D

szukałam ostatnio żelatyny w małym kerfie. kerfurze, znaczy. a skoro już znalazłam magiczną półeczkę z artykułami, które nie wiadomo gdzie powinny być – przynajmniej do momentu, kiedy uświadomisz sobie po połowie godziny chodzenia między półkami, że to nie na przyprawach, tylko raczej przy cukrze – skoro udało mi się tam dotrzeć, to zostałam w jej magicznym przyciąganiu.

co może być na takiej kuszącej półeczce? fixy. nie ma mojego handymana, to poczułam potrzebę coś sama naprawić. zobaczyłam żelfix – od razu chciałam zrobić jakiś dżem. ale panie, trochę za późno na dżemy, więc stwierdziłam, że żel-atynę kupuję, to żel-fix kupię następną razą, ale jakiś fix kupić musiałam. i padło na fix do ubijania śmietany. stwierdziłam: a, cholera, nie wiem, co to robi, ale wezmę, pewnie będzie fajniejsza bita.

kupiłam, zrobiłam, entuzjazmu ni ma. nie wiem dalej, co to robi, oprócz śmiechawy z idiotycznej instrukcji obsługi. do 200-250ml chłodnej śmietanki 30 lub 36% – jak dotąd wszystko jasno i klarownie – wsypać zawartość torebki zmieszanej z cukrem pudrem. już widzę, że będę wcześniej wsypywać do miseczki proszek z saszetki i cukier puder, żeby później wsypać go razem. i po cholerę razem?

nie odkryłam tej tajemnicy spożywczej, nie tym razem, watsonie. za to bita sprawowała się dobrze na smażonych gruszkach na cieście francuskim – to taki skrót myślowy do szarlotki na ciepło z lodami waniliowymi. dobra sprawa też na jakieś obiadki, bo każdą część można przygotować wcześniej i jedynie podgrzać w piekarniku i na patelni. polecam jednak podawanie tego z miseczkami ciepłej wody i ręczniczkami, bo uciapranie się gwarantowane. chyba że to tylko ja i moja nieodparta ochota wchłaniania pełną gębą. ilustracja do ostatniego zdania odmieniająca nieco interpretację tego emotikonu – :D.

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

