naleśniki vs konsekwencja

 jest kilka stopni kucharskich umiejętności. idąc od dolnych szczebli, idzie to mniej więcej tak:

  • potrafi odgrzać coś w mikrofali
  •  potrafi ugotować parówki
  • potrafi zrobić jajecznicę
  •  potrafi zrobić jajko na miękko
  • potrafi zrobić naleśniki

i dalej robi się już mniej interesująco, a stopnie są coraz większe i trzeba się więcej natrudzić, żeby zrobić progres.

ale pozostańmy przy naleśnikach.

taką rutynową czynność albo ignorujemy, albo robimy tak samo, ale jest jeszcze ostanie wyjście, które oznacza szczere zainteresowanie kulinarnym progresem. z każdym robieniem ciasta na naleśniki obserwujemy uważnie, co się zmienia wraz ze zmieniającymi się składnikami i wyciągamy wnioski.

naleśniki mi się chyba nigdy nie znudzą. dzisiaj wyklarowałam mój idealny przepis na te, które mi najbardziej smakują, ale nie robiłam jeszcze pankejków, nie robiłam wytrawnych leśników z białym winem, nie robiłam ich też z mąki innej niż pszenna, nie robiłam blinów, jest jeszcze w cholerę rzeczy niewypróbowanych!

grunt to konsekwencja. uczenie się gotowania jest jak wychowywanie psa. jeśli podłamiesz się i będziesz gotować od niechcenia, to nic się nie nauczysz. żadna nowa sztuczka nie przyjdzie sama, trzeba na nią zapracować i przede wszystkim myśleć o tym, co się robi – wnioski, wnioski i jeszcze raz wnioski (niosły nioski jajka do wioski, hej).

jedno jajko, szklanka mleka, pół szklanki wody, kawałek masła, trochę śmietany, dobra mąka, szczypta soli, łyżka cukru i odpowiednie proporcje. wraz z doświadczeniem można się nauczyć oceniać je na oko, o czym wspaniale mówi jedna genialna kucharka w filmie, do którego trailer zostawiam poniżej. „kucharze historii” to już nie tyle obowiązek zainteresowanych gastronomią, ile czysta przyjemność umorusana wojną.

2 thoughts on “naleśniki vs konsekwencja

  1. z mąki pełnoziarnistej i oliwą zamiast masła warto spróbować. do szpinaku z lazurem idealne :)

Skomentuj

Blog na WordPress.com.

