zapach nowej książki

rozmawiałyśmy ostatnio z Szefową o tym, jak niesamowita jest pamięć zapachu. poczynając od tego, jak niektóre perfumy mocno kojarzą się nam z osobami lub sytuacjami i kończąc na tym, że jestem w stanie rozpoznać składniki jakiegoś dania po jego zapachu. później rzuciłam hasłem, że chyba nigdy nie przestanie mnie kręcić kupowanie książek. i – voila. kilka dni później wpadła mi w ręce przypadkiem książka o tematyce „dookoła stołu”, czyli niebeletrystyczne historie dookoła jedzenia; wystarczyło mi przerzucić kilka stron i wiedziałam, że będzie moja.

„zapach świeżych malin”, krystyna wasilkowska-frelichowska.

zacznę od tego, że niezmiernie pociąga mnie połączenie osobistych historii, tematów gastronomicznych (jedzenia, gotowania) i zdjęć. nowicki właśnie dlatego był strzałem w dziesiątkę, że łączył to wszystko i był świetnie napisany. w tym przypadku mówiłabym o przynajmniej ósemce, jeszcze nie skończyłam czytać, ale już jest na tyle świetnie, że mogę spokojnie zarekomendować.

to świetnie wydana książka, która opowiada domowe historie sprzed lat ze wspomnieniami członków rodziny, okraszone przepisami w nienachalnych ilościach i fantastycznymi zdjęciami, dzięki którym łatwiej wpaść w klimat. lubię zaglądać innym do kuchni; tym bardziej, kiedy jestem zapraszana, kiedy ktoś otwiera przede mną swój świat – tak jak to robi autorka. przedstawianie życia zwykłych ludzi od kuchni – mniam.

trochę szkoda czasem, gdy nie można nigdzie w ogromnych zasobach internetu znaleźć podglądu wnętrza książki. okładka mówi mało, ale dobrze złożone, ciekawe wnętrze jest w stanie mnie urzec – i myślę, że nie tylko mnie. klimat jest, trzeba przyznać. i między innymi dlatego napadło mnie, żeby mieć pasującą zakładkę. tym razem: odbitka tomka z prywatnej kolekcji zdjęć jego taty. :)

This slideshow requires JavaScript.

Skomentuj

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.

